Hotline: Ing. Edita Kruzslíková - riaditeľka, mobil 0903 421 219
Email: riaditelka@dsspp.sk

COVID 19 - krízový plán

krizovy-plan-web-II.pdf 

5.-Plan-cinnosti-zamestnancov-+-ubytovanie-web-II.pdf

            Domov sociálnych služieb, 906 36 Plavecké Podhradie 19

                         Krízový plán  v prípade karantény zariadenia

  

Apríl 2020

Zámer:

Zabezpečiť sociálnu službu prijímateľom sociálnej služby v DSS v Plaveckom Podhradí v prípade, ak bude na zariadenie uvalená karanténa z titulu šírenia nákazy COVID – 19.

 

Obsah:

1.      Telefónny zoznam zamestnancov, ktorí nastúpia do krízovej služby

2.      Postup pri zistení korona vírusu u PSS

3.      Dôležité kontaktné čísla

4.      Zoznam odporúčaného osobného vybavenia pre zamestnanca na 14 dní

5.      Plán reorganizácie činností sociálnej služby pre každého zamestnanca v krízovej službe (tabuľka)

6.      Plán na presťahovanie PSS po izbách, v prípade vytvorenia „izolačky“

7.      Plán izolačky

8.      Vytvorenie skupiny zamestnancov pre izolačku

9.      Plán nocľahov zamestnancov, ich vybavenie

10.  Krízový jedálny lístok na 7 dní

11.  Podávanie informácií zriaďovateľovi a rodinným príslušníkom

12.  Dezinfekčný plán

13.  Práca s PSS v prípade karantény

 

 Vypracovala: Ing. Edita Kruzslíková – riaditeľka DSS

 Spolupracovali: Ing. Dana Černeková, Mgr. Helena Chudjaková, Mgr. Anetta Gregušová, Bc. Lýdia Dvorská, Mária Hečková, Iveta Mrkvová

 Plavecké Podhradie, 06.04. 2020

 

 1.     Telefónny zoznam zamestnancov

 

Zoznam zamestnancov, ktorí budú s ich súhlasom povolaní do práce v čase uzatvorenia DSS v Plaveckom Podhradí

 Presný zoznam zamestnancov aj s kontaktami sú uložené u riaditeľky DSS Plavecké Podhradie

 

2. Postup pri zistení koronavírusu u PSS

 -          Pri podozrení na koronavírusu u PSS treba kontaktovať ošetrujúceho lekára MUDr. Hudecovú.

-          k nie je k dispozícii lekár, je potrebné kontaktovať Regionálny úrad verejného zdravotníctva v Bratislave, ako aj nášho  zriaďovateľa – odbor sociálnych vecí BSK.

-          Súčasne začneme pripravovať plnenie krízového plánu.

 

 3. Dôležité kontaktné čísla

 obvodná lekárka

MUDr. Hudecová - 0918 674 091

 Hygiena

Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Bratislave - 0917 426 075

Úrad verejného zdravotníctva SR - 0917 222 682, novykoronvirus@uvzsr.sk

BSK

PhDr. Marica Šiková – 0904 288 568

Mgr. Jana Matulová – 02 4826 4140

 

4. Zoznam odporúčaného osobného vybavenia

 

1.       Nočný úbor

2.       Spodnú bielizeň v dostatočnom množstve

3.       župan

4.       ponožky

5.       Pohodlné vrchné oblečenie (nohavice, tričko, mikina) na výkon práce

6.       Oblečenie na voľný čas

7.       Pohodlnú obuv

8.       Prezuvky

9.       Uterák - 2 ks

10.   Hygienické potreby (zubná pasta, zubná kefka, mydlo, šampón, kondicionér, odličovacie tampóny, krémy, telové mlieko ....)

11.   Kozmetika na denné líčenie (ak sa maľujete)

12.   Fén alebo kulma na vlasy (fén zabezpečí aj DSS)

13.   Okuliare na čítanie, kontaktné šošovky + roztok

14.   Lieky na 14 dní (v prípade užívania liekov)

15.   Kniha, časopisy na čítanie

16.   Spoločenská hra

17.   Ručné práce, ak si nimi vypĺňate voľný čas

18.   Mobil, nabíjačka na mobil

19.   Notebook (ak doma na ňom pracujete)

20.   Pochutiny - sladké, slané, kávu alebo čaj ak pijete nejakú špeciálnu značku

21.   CD, USB so svojou hudbou

 

DSS zabezpečí:

1.       Posteľ alebo matrac na spanie

2.       Plachtu

3.       Vankúš, paplón alebo deku

4.       Návliečky na posteľ

5.       Pranie a žehlenie osobnej aj posteľnej bielizne

6.       Stravovanie 3x denne

7.       Pitný režim

8.       Fén na sušenie vlasov

9.       Prístup k počítačom

10.   TV, rádio

 

 

5. Plán reorganizácie činností sociálnej služby

Plán činností každého zamestnanca je v tabuľke, ktorá je prílohou materiálu.

 

6. Plán presťahovania PSS v prípade karantény

 

I.                    Alternatíva - „izolačka“ je v budove č. 5

-          Presun obyvateľov budovy č. 5 v počte 7 osôb do budovy č. 3 a 4

-          V budove č. 5 je k dispozícii „izolácie“ 2 izby - dvojposteľová a trojposteľová - pre 5 prijímateľov sociálnej služby

-          Ubytovanie a spanie personálu (v počte 3 osoby) je zabezpečené v jednej dvojposteľovej izbe, tretia osoba je v službe - nespí

-          Každý zamestnanec má svoju posteľnú bielizeň, paplón a vankúš

-          Zamestnanec, ktorý má nočnú službu využíva priestor „kuchynky“

-          Vchod do priestorov budovy č.5 je vchodom od budovy č. 3 a 4

-          Prízemie je oddelené paravanom, za ktorým je vchod do práčovne

-          Do práčovne sa vchádza hlavným vchodom zo strany súkromných domov

-          Strava pre prijímateľov - izolovaných a zamestnancov sa prináša do chodby a necháva sa na prízemí

-          Na prízemie sa odnáša aj umytý riad

-          Pranie v práčke v kuchynke

Plán presunu 7 obyvateľov budovy č. 5 do budovy č. 3 a 4

DG – izba č. 1.52 - posteľ

LŠ – denná miestnosť autisti - posteľ

MK – denná miestnosť autisti - gauč

LK– izba č. 2.38 - posteľ

EB – izba č. 1.50 - posteľ

MM – izba č. 1.18 - posteľ

AS – izba č. 1.12 - posteľ

 

II.                  Alternatíva – „izolačka“ je v budove č. 4 - 1 poschodie

-          Presun obyvateľov z izieb na 1. poschodí budovy č. 4 do iných priestorov budov - spolu 13 obyvateľov

-          Počet postelí pre chorých PSS je v počte 12 ks

-          Personál v počte 6 osôb, v štruktúre 2 sestry a 4 opatrovateľky majú priestor na spanie v dvoch jednoposteľových izbách, kde sa do jednej izby pridá matrac + priestor spoločenskej miestnosti, kde sa pridá 1 rozkladacia posteľ. 2 zamestnanci majú nočnú službu.

-          Každý zamestnanec má svoju posteľnú bielizeň, paplón aj vankúš

-          Miestnosť na oddych je v spoločenskej miestnosti

-          Strava sa prináša výťahom, výťah bude určený na prevozy pre izolačku.

-          Budova č. 3 a 4 na poschodí bude odčlenená od výťahu paravanom, aby nebol prístup.

-          Pranie v práčke do 5 kg budovy č. 5 - uloženej v sociálnom zariadení pri hlavnom vchode - prádlo je odnášané v uzatvorených plastových vreciach, ktoré sa likvidujú po vyložení prádla na vyhradený priestor mimo komunálneho odpadu - vyčlenené 4 kontajnery za budovu č. 5

 

PSS, ktorí musia byť presťahovaní z izieb – budova č. 4 – 1. poschodie, ak nebudú chorí...

JB, JN, KN, AŠ, ML, MŠ, IN, MM, SU, ZD, MP, DK, HT

Zdraví PSS z budovy č. 4 – 1. poschodie budú presťahovaní na miesta PSS, ktorí budú chorí a presunutí do izolačky.

Zároveň bude budova č. 5 vyčlenená pre nocľah zamestnancov a platí presťahovanie PSS z budovy č. 5 do budov č. 3 a 4  ako pri I. alternatíve izolačky...

 

7. Plán izolačky

 

I.                    Alternatíva – „izolačka“ je  v budove č. 5

 

Izba č. 5.15 - k dispozícii sú 3 postele pre PSS v karanténe

Izba č. 5.16 – k dispozícii sú 2 postele pre PSS v karanténe

Izba č. 5.12 – k dispozícii na spanie zamestnancom – 2 postele + WC, sprcha, umývadlo

 

Do budovy sa bude vchádzať predným vchodom, ostatný priestor bude oddelený.

Izba s izolovaným pacientom je označená ako infekčná.

Strava sa necháva na prízemí.

Pranie je zabezpečené v práčke v kuchynke (zabudovaná v kuchynskej linke).

Oddychová miestnosť je v „kuchynke“ – TV, sedačka, rádio, sporák, chladnička.

Odpad v uzatvorených hrubých vreciach a odnášaný do kontajnerov  - vyčlenených pri budove č. 5.

 

 

II.                  Alternatíva – izolačka je v budove č. 4 – 1. poschodie

 

Izby k dispozícii PSS:

Izba č. 2.25 – k dispozícii 1 posteľ

Izba č. 2.26 – k dispozícii 1 posteľ – spoločná toaleta a kúpeľka so sprchou

 

Izba č. 2.30 – k dispozícii 1 posteľ

Izba č. 2.31 – k dispozícii 1 posteľ - spoločná toaleta a kúpeľka so sprchou

 

Izba č. 2.34 – k dispozícii 2 postele

Izba č. 2.36 – k dispozícii 2 postele - spoločná toaleta a kúpeľka so sprchou

 

Izba č. 2.38 – k dispozícii 2 postele

Izba č. 2.40 – k dispozícii 2 postele - spoločná toaleta a kúpeľka so sprchou

 

Izba k dispozícii zamestnancom:

Izba č. 2.42 – k dispozícii 1 posteľ + epedo

Izba č. 2.43 – k dispozícii 1 posteľ - spoločná toaleta a kúpeľka so sprchou

Miestnosť „knižnica“ – epedo pre 1 zamestnanca

 

Do budovy a z budovy sa vchádza výťahom.

Strava a veci na pranie sa nosia výťahom.

Chodba na 1. poschodí je od výťahu oddelená, aby nedošlo k presunom medzi budovami...

  

8. Vytvorenie skupiny  zamestnancov pre izolačku

 I.                    Alternatíva – izolačka je v budove č. 5

 

 

Na 5 PSS bude vyčlenený  personál v štruktúre:

1 sestra – ZP

 2  Opatrovateľky – AO, MH

 

 II.                  Alternatíva – izolačka je v budove č. 4 – 1. poschodie

Na 12 PSS bude vyčlenený personál v štruktúre:

2 sestry – ZP, MP

4 opatrovateľky – AO, MH, DŠ, AŠ

  

Zotrvanie v službe 24/14 .

 

9. Plán nocľahov zamestnancov, ich vybavenie.

 

V čase karantény bude v DSS k dispozícii spolu 26 zamestnancov, z toho v nočnej službe budú buď 3 osoby alebo 4 osoby, v závislosti od miesta „izolačky“.

 

I.                    Alternatíva - izolačka je v budove č. 5 – potreba 23 miest

Miesta vyčlenené na nocľah:

 

Budova č. 1

Kancelária údržbárov - gauč pre 1 osobu – údržbár, vodič

Spolu 1 miesto

 

Budova č. 2

Bytová  jednotka – 2 postele

-          riaditeľka

-          ekonómka

Spoločenská miestnosť – 5 miest – matrace

-          kuchyňa 3 osoby

-          upratovačka

-          práčka

kuchynka na poschodí – 1 sedačka

-          administratívna pracovníčka

Spolu 8 miest

 

Budova č. 6

Ambulancia I – 2 epedá

-          vedúca UZS

-          sestra

 

Ambulancia II – 1 epedo + 1 matrac

-          sestra

-          sociálny pracovník

Telocvičňa – 5 rozkladacích postelí

-          5 opatrovateliek

Spolu 9 miest

 

Budova č. 3

Miestnosť pre opatrovateľky – gauč pre 1 osobu

-          ISR

Textilná miestnosť – rozťahovací gauč pre 1 osobu

-          ISR

Počítačová miestnosť – matrac

-          Sociálny pracovník

Spolu 3 miesta

 

Budova č. 5 - IZOLAČKA

Izba č. 5.12 – 2 postele

-          opatrovateľka

-          sestra

Spolu 2 miesta

 

 

II.        alternatíva – izolačka je v budove č. 4 - 1. poschodie – potreba 22 miest

Miesta vyčlenené na nocľah:

 

Budova č. 1

Kancelária údržbárov - gauč pre 1 osobu – údržbár, vodič

Spolu 1 miesto

 

Budova č. 2

Bytová  jednotka – 2 postele

-          riaditeľka

-          ekonómka

Spoločenská miestnosť – 3 miesta – matrace

-          kuchyňa 3 osoby

Spolu 5 miest

 

Budova č. 4 - IZOLAČKA

Izba č. 2.42 - 1 posteľ + epedo

-          2 opatrovateľky

Izba č. 2.43 – 1 posteľ

-          Sestra

Knižnica – 1 epedo

-          Opatrovateľka

Spolu 4 miesta

 

Budova č. 5

Izba č. 5.15 – 3 postele + matrac

-          2x ISR

-          2x sociálny pracovník

 

Izba č. 5.16 – 2 postele

-          upratovačka

-          práčka

 

Izba č. 5.12 – 2 postele

-          vedúca prevádzky

-          vedúca UZS

Spolu 8 miest

 

Budova č. 6

Ambulancia I – 1 epedo

-          sestra

 

Telocvičňa – 3 rozkladacie postele

-          3 opatrovateliek

Spolu 4 miesta

 

 

Momentálne dostupné vybavenie :

Plášť biely                              23 ks

Rukavice ochranné                40 ks

Paplón protialergický             16 ks

Deka aida                               2 ks

Návlečky na paplón                127 ks

Utierky                                     21 ks

Plachta biela                            64 ks

Uteráky                                  16 ks

Vankúš PAV                            56 ks

Rozkladacia posteľ                 5 ks

Madrace                                11 ks

Epedá                                       3 ks

 

 

Hygiena – k dispozícii je v každej miestnosti sociálne zariadenie a kúpeľňa. Stravovanie bude zabezpečené vlastnou kuchyňou a pranie v práčovni v DSS Plavecké Podhradie.

 

Oddychové – denné miestnosti:

-          Kuchynka budova č. 5

-          Spoločenská miestnosť budova č. 2

-          Telocvičňa budova č. 6

 

Na sklade aj v priestore máme dosť rozkladacích postelí, epedov aj matracov na nocľah pre zamestnancov.

V prípade potreby sú matrace k dispozícii aj pre PSS, ako aj rozkladacie sedačky, ktoré sú v denných miestnostiach budovy č. 3 a 4 – na prízemí.

 

 

 

10. Krízový jedálny lístok na 7 dní

 

-          V DSS Plavecké Podhradie tvoríme jedálny lístok na 1 mesiac, ktorý je prerokovaný na stravovacej komisii.

-          Po schválení stravovacou komisiou sa jedálny lístok zverejňuje vždy na jeden aktuálny týždeň.

-          Sklad potravín je zásobený tak, aby sa celý týždeň varilo podľa schváleného jedálneho lístka.

-          V prípade krízovej situácie je druhý týždeň zostavený jedálny lístok z potravín, ktoré sú trváce alebo originál zmrazené a sú už v súčasnosti zakúpené a uskladnené – máme ich k dispozícii.

-          Návrh jedálneho lístka je prílohou tohto dokumentu.

-          Potraviny sú vypočítané na počet ubytovaných PSS a zamestnancov, ktorí sú v zariadení v karanténe.

 

 

11  Podávanie informácií zriaďovateľovi a rodinným príslušníkom

 

-          V čase karantény sa pravidelne podávajú informácie zriaďovateľovi - odboru sociálnych vecí - zodpovedná riaditeľka DSS.

-          Kontaktné mailové adresy: marica.sikova@region-bsk.sk, jana.matulova@region-bsk.sk

-          Kontaktné čísla: 0904 288 568 - PhDr. Marica Šiková, 02 48264140 - Mgr. Jana Matulová

-          Rodinným príslušníkom prijímateľov sociálnej služby sa podá informácia mailom alebo telefonicky počas prvých dní karantény - zodpovedná riaditeľka DSS, vedúca úseku zdravotnej starostlivosti.

-          Kontaktné mailové adresy a čísla na rodinných príslušníkov sú prílohou tohto dokumentu.

 

 

12. Dezinfekčný plán

Dezinfekcia podláh – spoločné priestory, kľučiek, vypínačov, sociálnych zariadení – 2x denne – zodpovedá upratovačka

Dezinfekcia izieb – 1x denne – zodpovedá upratovačka

Dezinfekcia priestorov germicídnym žiaričom – denne, a to nasledovne:

-          Spoločné denné miestnosti budova č. 3 – 4:  denne v nočnej zmene po dobu 60 min.  – zodpovedná nočná služba.

-          izby PSS – denne po 30 minút – zodpovedná sestra

-          Práčovňa -  poobede priebežne po ukončení prác v jednotlivých miestnostiach                                                             zodpovedná:  Šišoláková

 

13. Práca s PSS v prípade karantény

 

Všetkým PSS bude zabezpečené ubytovanie, hygiena, pranie, žehlenie, zdravotná starostlivosť, ošetrovateľská starostlivosť, stravovanie a časť aktivít z plánu sociálnej rehabilitácie, ako napr.:

 

1.       Hranie spoločenských hier ( karty, pexeso, puzzle, Človeče nehnevaj sa, Ukáž, čo vieš)

2.        Čítanie kníh, pozeranie časopisov

3.       Počúvanie rádia, sledovanie TV

4.       Maľovanie obrázkov podľa fantázie alebo predkreslenej predlohy

5.       Doplňovačky – vedomostné testy

6.       Vychádzky v areáli DSS

7.       Cvičenia v telocvični

8.       Výrobky z farebného papieru

9.       Pletenie košíkov

10.   Strihanie látky na koberce a zošívanie

11.   Tkanie na tkáčskom stroji

12.   Šúľanie paličiek na košíky

13.   Tkanie košíkov

14.   Malé tkanie

15.   Štrikovanie

16.   Starostlivosť o kvety v areáli DSS, polievanie a oberanie suchých listov

17.   Cvičenia v telocvični

18.   Seba obslužné aktivity podľa rozpisu

19.   Vystrihovanie vystrihovačiek

20.   Lepenie obrázkov z farebného papieru

21.   Zametanie terasy a fajčiarne

22.   Šitie rúšok z látky podľa predlohy